Friday, January 18, 2008

Nastase si viitorul Romaniei,

Din tot ce s-a intamplat ieri prin tara noastra mi-a atras atentia un singur lucru. Nu ... nu e vorba despre faptul ca DNA-ul a inceput urmarirea penala impotriva a 10 oameni destul de influenti in fotbalul din Romania ci este o declaratie-slogan pe care a lansat-o domnul Adrian Nastase: "Opriti-l pe Traian Basescu".

Astazi am intrat pe blogul lui O si am dat click pe una din damele alea "dezbracate profund" si "imbracate sumar ". Unde credeti ca am ajuns? Pe blogul lui...
pun pariu ca nici nu va trece prin cap: pe blogul lui ....Adrian Nastase. Mai sa fie? Care e mesajul subliminal transmis de Ovidiu? Ca ...metaforic... Adrian Nastase este in esentza o dama? O dama de genul celor.."dezbracate profund" si "imbracate sumar "? Nu stiu.. poate ne va lamuri chiar el.

Si cum daca tot am ajuns pe blogul lui Adrian Nastase m-am pus pe citit parerile celor care au urmarit emisiunea de la Antena 3 in care Adrian Nastase a lansat declaratia-slogan mentionata mai sus. Si dupa ce am citit tot ce s-a scris acolo, din nu stiu cate zeci de mesaje, unul singur mi-a atras atentia prin sinceritate si substanta.El e scris de Aya. Asa ca, desi nu am nicio simpatie pentru Adrian Nastase si pentru PSD , am sismtit si eu nevoia sa ii spun parerea mea de parerist domnului Nastase. Si in cateva minute dupa ce am facut-o mesajul meu a aparut pe blogul domniei sale. Sper sa si inteleaga ce am scris acolo.

Cred ca gestul asta, de a-i scrie unui om pe care chiar nu il simpatizez si care este membru intr-un partid politic pentru care nu am niciun fel de simpatie, tine de normalitate. Pentru ca dincolo de controversele , simpatiile si antipatiile politice, suntem noi..romanii de rand care vrem sa traim intr-o tara normala. Si oamenii politici trebuie sa inteleaga lucrul asta.

15 comments:

Albert said...

D-le Adrian Nastase, imi cer scuze ca nu scriu la subiect, dar vreau sa precizez ceva ca-i important.

Pareristu’ zice pe blogul sau ca eu l-am atacat sau nu stiu ce pe premierul Calin Popescu Tariceau, este o crima la ce este capabil acest om, d-le Nastase, am creat doua site PNL, uitati-va http://pnl.ablog.ro/

d-le Adrian Nastase, si pe blogul dumnevoastra am scris de mai multe ori ca sunt PNL-ist , dar cand ai de-a-face cu legionari asa patesti.

Pe blogul meu are loc de respect domnul prim-ministru C.P.Tariceanu si sotia sa Ioana, dvs, ma cunoasteti de cand ati infiintat blogul, eram si sunt PNL-ist nicodata nu am scris ceva impotriva lui Tariceanu dinpotriva fac totul ca sa reusesca liderul PNL-ului, vreau sa-mi arata mincinosul fara caracter unde eu Ovidiu l-am atacat-criticat pe Tariceanu, acest diversionist LEGIONAR (membru Noua-Dreapta) infecteaza blogurile, acest om este pericolul socitatii umane.

Cu acest mesaj am incheiat subiectul PARERISTU’

http://pnl.ablog.ro/
--------------------------------

Mai boule infectule de legionar sa-mi sugi pula idiotule unde l-am criticat pe C.P.Tariceanu.

Legionarule daca nu-mi arati unde l-am criticat pun mina pe tine si o sa fie vai de capu' tau bolnavule psihic.

Suge-mi pula o fut pema-ta-n cur

Iosif said...

"mai draga" O ..te-am intrebat pe blogul lui Adrian Nastase daca ai obiceiul sa gandesti. Se pare ca nu. Prin mesajul pe care l-ai postat mi-ai usurat foarte mult situatia: am dovada certa ca m-ai facfut legionar. Sper sa si poti dovedi treaba asta in instanta de judecata. Si sper ca o sa ai si o explicatie pertinenta pentru ca m-ai amenintat si m-ai injurat. Si cum deja stii ca ma tin de cuvant, iti promit ca voi depune o plangere la politie cel tarziu in ziua de luni( azi suntem in ziua de vineri)

In alta ordine de idei, daca nu intelegi ca afectezi imaginea Primului Ministru si a sotiei sale atunci cand pui fotografiile lor langa niste fotografii de femei in tinute "de budoir" si langa fotografiile a doi dictatori... de ce ma invinuiesti pe mine ? Chiar sunt curios sa vad ce parere are Primul Ministru despre treaba asta si daca tu, prin atitudine si limbaj, il reprezinti pe el si pe Partidul National Liberal.


Si in incheiere "mai draga" O.... tu chiar gandesti inainte de a face un lucru? Pt ca vad ca de data asta ai dresit blogul. I te-ai adresat lui Adrian Nastase pe blogul meu.

Albert said...

Mai idiotule , eu am pastat de la Nastase mesajul care-l vezi, daca esti handicap ? ma-ta care te-a facut era devina ca nu ai capacitatea mintala sa pricepi ce am vrut sa-ti zic, ce ma intereseaza de baiatul tau ? din partea mea sa ai si tu soarta lui infectule bolnavule mental repet suge-mi pula ca nu mai la asta esti capabil onanistule, esti bolnav ca ma-ta era sifilitica da-aia esti legionar dar macar erai unul destept ca nu toti legionarii sunt idioti si handicapi ca tine, atat timp cat basescu nu se va lasa de Tariceanu nu ma voi lasa de fel de vel de dezvaluiri, Tariceanu are carisma este inteligent iar securistul tau vrea sa distruga un partid istoric PNL-ul

Iosif said...

"mai draga" O... tare ma tem ca PNL-ul se distruge singur. Pentru asta nu e nevoie de ajutorul meu. Desi mai sunt si altii, esti suficient chiar si numai tu pentru asta. Acum nu stiu ce sa cred daca este vorba de bravura, prostie sau de luciditate cand faci afirmatii de genul asta. Cum ti-am mai spus, va veni foarte curand timpul la care vei raspunde pentru faptele tale, asta daca nu esti oligofren. Pt ca , nu-i asa?, ti-am mai spus ca eu cred intr-un stat de drept.

Iosif said...

Si inca ceva "mai draga" O:

Sunt intr-o dilema mare de tot. Chiar asa de repede ti s-au terminat argumentele de ai trecut la calomnii, injuraturi si amenintari?

Ti-am mai spus de cateva ori zilele astea ca patima si incrancenarea nu e buna deloc. Acum ce sa-ti fac, daca citesti si nu intelegi niste lucruri atat de simple? Banuiesc ca ai peste 14 ani si esti in deplinatatea facultatilor mintale. NU de alta, dar chiar nu vreau sa cred imi pierd eu timpul cu orice iresponsabil din punct de vedere legal. Ma insel cumva in privinta asta?

Argusdre said...

@Pareristul
Ti-am raspuns pe blogul AN, dar se pare ori nu ai citit ori nu ai dorit sa raspunzi.Imi precizai in postarea anterioara ceva legat de ideea mea fixa cu Nastase etc.Du pa ce ti-am lecturat operele de arta si inalta gandire filozofico-revolutionaro-basesciana, am urmatoarele observatii, de care, daca vei tine cont , vei putea progresa in viata aceasta atat de dura :
1.Pseudonimul "Pareristul" nu semnifica cititorilor decat imaginea unui agramat cu diploma , si ar fi cazul sa-l schimbi in : Ganditorul dela Hamangia, sau Filozoful, sau ceva de genul asta ;
2.Cind mai postezi pe bloguri si emanezi diverse idei esentiale pentru viitorul lumii, adu cu tine si ceva argumente;vorbele n-ajuta, mai ales atunci cand cultura nu te da afara din casa;
3.Este normal sa apreciezi persoana care ajuns presedinte, a sorbit cu nesat din sticla pe care o avea pitita in buzunar, sa nu se verse;persoana care a ajutat la disparitia flotei ; persoana care si-a atribuit fara drept un apartament, pe vremea primariatului din capitala; persoana care incalca constitutia de cate ori vor toanele sale; persoana care dupa ce bea la Golden Blitz se suie la volanul masinii si purcede la drum ;persoana care vorbeste golaneste cu femeile;etc. etc.
Si vii tu sa-i gasesti defecte lui AN comparativ cu acesta ?Pai in ce domeniu e mai bun al tau ? la cultura, la prestanta, la civilizatie,sau la golaneala ?
Daca-l iubesti atat de tare , e parerea ta, optiunea ta, treaba ta.Dar intreaba-l daca a facut ceva pentru poporul asta pe care-l tot invoca,de cand a fost ministru, primar general si pina a ajuns presedinte.
4.Scatoalcele, chiar simbolice, pastreaza-le pentru muschetarii tai, pentru revolutionarii tai sau pentru navetistii votanti de pe autobuzele portocalii;
5.Nu mai gandi cand sezi pe closet dimineata, fiindca se pare nu ti-ai dat seama ,gandesti exact cu partea pe care stai.

Iosif said...

@ Argusdre

Nu am vazut ca ai raspuns pe blogul lui Adrian Nastase, dar o sa merg sa caut sa vad mesajul tau. Nu stiu ce ai inteles dumneata il legatura cu mesajul pe care i l-am adreasat lui Adrian Nastase. Pur si simplu i-am transmis ca , dincolo de toate luptele politice, suntem noi oamenii de rand si ca, cel putin in ceea ce ma priveste pe mine, vreau sa traiesc intr-o tara normala in care sa conteze cu adevarat omul de rand si nu luptele de dragul luptei politice. Pentru ca se pierd o gramada de resurse, timp , nervi si bani . Si te intrebam la sfarsitul mesajului respectiv daca tie ti se pare subversiv mesajul pe care i l-am trimis lui Adrian Nastase. Si iti mai spuneam ca daca crezi ca e asa, asta se intampla numai in capul tau. Chiar e dorinta mea sincera sa traim intr-o tara normala. SI daca o sa vrei sa detaliez asta, cu siguranta o voi face.

Acum, cred ca vrei sa stii si tu care e parerea mea de parerist despre ce ai scris, asa ca o sa iti raspund punctual:

1. Pseudonimul "pareristul" l-am ales doar pentru ca vreau sa subliniez ca imi spun parerea asa cum gandesc, fara cosmetizari si fara zorzonele. Spui ca "cititorilor"le semnifica imaginea unui agramat. E dreptul tau sa spui lucrurl asta. Nu ma preocupa sa iti demonstrez tie sau altora cat de cult sunt sau daca sunt sau nu agramat. Si daca m-ar interesa vreodata daca pot avea succes sau nu asa, cu un limbaj simplu, o sa iau exemplu de la Vanghelie care nu are niciun complex in privinta asta. Si ma mai consoleaza gandul ca individul asta care semneaza Ovidiu (cica il cheama Ovidiu Bran, dar sa nu mai spui la nimeni),se regaseste cu mult mai mult decat mine in acest termen.

2. Referitor la argumentele pe care spui ca nu le aduc cand postez, te-ai referit cumva la faptul ca te-am trimis sa citesti Anuarul Statistic al Romaniei? Daca nu stii unde este, intra pe http://www.insse.ro si in partea din stanga ai Anuarul Statistic al Romaniei, pe capitole. Daca ai probleme de utilizare sau nu ai cum sa intelegi informatiile de acolo, te ajut cu placere. Nu crezi ca asta - Anuarul Statistic al Romaniei- e un argument suficient de puternic? Parerea mea de parerist e ca acest anuar este o oglinda fidela a ceea ce s-a intamplat in Romania ultimilor ani. Cel putin acolo sunt consemnate statistic realitatile oficiale ale Romaniei anilor sintetizati.

3. De la punctul 3 ai dreptate in doua privinte: ca s-a urcat Basescu la volan dupa ce a stat la Golden Blitz cu Becali. Daca era beat sau nu , nu am de unde sa stiu. Si nici tu. A doua chestiune e cea legata de limbajul pe care l-a avut intr-o anumita situatie cu domnisoara ziarista. Acu fie vorba intre noi, nu stiu daca stii dar noi romanii chiar ne putem mandrii cu o domnisoara pe care chiar o cheama Pasarica. Si nu e nicio insulta. Fata este o foarte buna cercetatoare in domeniul medical (parca in domeniul obezitatii). Chiar poti sa dai un search pe google sa vezi daca e adevarat sau nu. Dar stii tu cum suntem noi romanii cand dam sensuri peiorative si atunci cand trebuie si cand nu trebuie.

In privinta incalcarii Constitutiei nu stiu cine este mai campion.
Vrei sa iti dau un exemplu de incalcare a Constitutiei pe care a pastorit-o si incalcat-o cu voiosie si Ion Iliescu si Emil Constantinescu si iarasi Ion Iliescu, alaturi de urmatorii fosti Prim-ministrii Nicolae Vacaroiu, Victor Ciorbea, Radu Vasile, Mugur Isarescu si Adrian Nastase(in ordinea cronologica a mandatelor prezidentiale)?
Pey uite cum sta treaba: Romania a ratificat Conventia Europeana pentru apararea drpturilor omului in anul 1994, data de la care aceasta are un caracter OBLIGATORIU in Romania. Nu OPTIONAL ci OBLIGATORIU. Ba mai mult, in Constituia Romaniei scrie negru pe alb ca atunci cand legislatia nationala este contrara conventiilor, pactelor si tratatelor internationale ratificate de Romania, prioritara la aplicare este legislatia ratificata si nu legislatia nationala. In consecinta, incepand cu ratificarea ei Conventia Europeana pentru Apararea drepturilor Omului avea caracter OBLIGATORIU in Romania.

Potrivit acestei Conventii sunt mai multe depturi pe care procurorii romani le-au incalcat cu nonsalanta, atunci cand anchetau persoanele invinuite de savarsirea unei infractiuni. De abia dupa aproape 9 ani, in vara anului 2003, s-au schimbat lucrurile. Si asta pentru ca un fost procuror a fost anchetat si incarcerat in mod abuziv, cu incalcarea acestei legislatii obligatorii . In urma acestor abuzuri domnul Pantea (fostul procuror)a dat statul roman in judecata la Curtea Europeana a Drepturilor Omului si a castigat pe motiv ca i-au fost incalcate dreptul la aparare si dreptul la un proces echitabil, deoarece procurorul care a emis mandatul de arestare pe numele sau nu mai avea acest drept inca din anul 1994. In consecinta, paradoxal sau nu, victima Pantea a castigat la CEDO. Si absolut toti cei care au fost anchetati , judecati si condamnati in intervalul 1994-2003, daca le-a fost emis un mandat de arestare preventiva semnat de un procuror au dreptul sa fie despagubiti daca cer revizuirea dosarului lor. Chiar daca au fost sau chiar daca nu au fost vinovati.huh..groaznic, nu?

Cum a fost posibil lucrul asta? Pey si Ion Iliescu si Emil Constantinescu erau garantii respectarii Constitutiei. Cel putin pe hartie, pentru ca in practica nu am auzit ca vreunul din ei sa fi cerut sa se respecte aceasta conventie in cadrul proceselor penale. Despre Prim-Ministrii pe care i-am mentionat mai sus ce pot spune? Ca nu au stiut de aceasta Conventie? Mai gandeste-te o data: au o armata de juristi dupa ei, unii sunt chiar juristi si in plus, la fel ca si mine si ca tine, aveau datoria de a cunoaste si de a respecta legea. Nu au facut-o. Au vreo scuza?

Acum, pentru ca tot ai invatat cum sa ajungi la Anuarul statistic al Romaniei, uita-te din anul 1994 si pana in 2003 (cam pana la jumatatea lui 2003) cate persoane au fost condamnate la o pedeapsa cu inchisoarea, pe categorii de pedepse si pe durata de condamnare. Dupa ce afli prin aproximare numarul de zile de condamnare care s-au pronuntat in perioada 1994-2003, consideram ca jumatate din ei au fost condamnati cu incalcarea acestor drepturi. Si acum inmulteste cu o suma de 100 de euro despagubiri pentru fiecare zi de lipsire de libertate in mod ilegal. Si atunci o sa ai o imagine infioratoare asupra neglijentei de care au dat dovada cei de mai sus. Faptul ca nu au cerut aceste despagubiri toti cei care au fost inchisi in aceasta perioada, vinovati sau nu, nu inseamna ca ei nu au dreptul sa ceara lucrul asta. O pot cere oricand, iar despagubirile vor fi platite de tine, de mine, de sotia mea, de neamurile tale si asa mai departe. Ti se pare corect? Bun..si daca nu ma crezi ca timp de aproape 9 ani au fost incalcate drepturile unor persoane, dovedite legal sau nu infractori, intra pe adresa http://www.inm-lex.ro/file.php?FileID=2315 . E sentinta CDO in caul Pantea. Asta e un argument destul de bun pentru tine? No, acum dupa ce o sa citesti Hotararea asta si dupa ce o sa faci o evaluare privind numarul de zile de condamnare ilegala, sa imi spui cum ti se par astea in comparatie cu incalcarile Constituiei imputate lui Basescu. Apropos... ce incalcari ale Constituiei a facut Basescu? Dar cu argumente, te rog.
Si ca sa inchei cu punctul 3 mai spun doar ca il respect pentru ca a avut sange in el sa faca un referendum, in care noi am avut posibilitatea de a opta pentru schimbarea sistemului electoral. A avut curajul sa isi asume decizia de a lasa oamenii de rand sa decida ce fel de sistem de votare vor.

4.Am inteles chestia cu scaltoacele metaforice. Promit ca de acum le voi inlocui pentru tine cu argumente.

5. cand stau la toaleta si ma gandesc nu inseamna neaparat ca stau pe closet. Nu stiu ce obiceiuri ai tu, dar eu cel putin, cand ma spal pe dinti nu alerg pe loc, nici in cerc si nici nu ma invart in jurul axei . Credeam ca ai mai multa imaginatie. :)

Si in incheiere, agramat sau nu, cred ca ti-am dat niste teme bune de gandire. Daca vrei sa meditezi la ele sau nu, e pur si simplu treaba ta. Stai linistit, nu o sa ma consum daca nu o sa fie asa si nici nu o sa te fac ignorant sau intr-altfel.
Sa ai o seara linistita.

Argusdre said...

@Iosif

Daca aveai o dorinta atat de arzatoare si sincera de a trai intr-o tara normala, era mult mai nimerit sa te adresezi , ultimativ chiar , preferatului tau Basescu, persoana care se afla la putere , om care face jocurile la ora asta , si nu lui Adrian Nastase care este in opozitie si deci nu dispune de nicio parghie in acest sens.Apoi, problema reformei permanente a PSD nu este treaba ta , mai ales ca nu faci parte dintre simpatizantii partidului(dupa cum singur ai marturisit), asa ca nu vad de ce ai avea tu vise erotice din pricina asta. Am in vedere ca pana acum reformele din PSD le-au cerut numai dusmanii partidului.Asa ca de ce nu te preocupa intens reformele gruparii pe care-o simpatizezi ? Problema esentiala care m-a deranjat, pentru ca este un mare neadevar, a fost sustinerea ta ca sub guvernarile PSD s-a degradat situatia economica a Romaniei (denumit pompos recul socio-economic romanesc).Lasand deoparte anii de guvernare de dupa revolutie cand, indiferent cine ar fi fost la putere, nu s- ar fi mers decat in jos,in rest guvernarile PSD au fost, din punct de vedere economic, peste cele ale Conventiei si ale portocaliilor.Si daca tot vorbeai de dorinta pentru traiul linistit al poporului, sa lasam statisticile in care vad ca esti un mare si priceput cititor , si sa vorbim la concret, ce a simtit poporul, pentru ca pentru el listele de la statistica nu fac nici doi bani.
Guvernarea Nastase a introdus Programul “ Cornul si laptele” pentru copii, a construit (bune sau rele) 400 Sali de sport, cateva zeci de muzee,a extins cele doua autostrazi, a dat ajutoare taranilor, a instituit ajutoare pentru caldura,a indexat pensiile cu un procent proportional cu inflatia,si a facut sa creasca valoarea leului (aspect constatat pe propria-mi piele), a infranat restituirile care se faceau in prostie si in detrimentul poporului, etc.
Pe de alta parte, guvernarile conventiei si cea portocalie au inceput ambele cu programe ample de restitutio integrum bulversand de fiece data viata economica a tarii , problema tragica fiind aceea ca restituirile au ajuns in cea mai mare parte la diversi afaceristi si escroci simpatizanti CDR sau PD.(vezi cazul Constanda si multe altele).Aceste guvernari n-au facut nimic util poporului (poate vreun pod, doua), remarcandu-se numai prin certuri si teatru ieftin.A, era sa uit : au cheltuit banii pe borduri aduse din China si asfaltari inutile dar multe, care dupa o luna se exfoliaza.Normal, ca atunci cand nu faci nimic, moneda nationala se duce de rapa.La ora asta cica primariile de sector ale capitalei au facut economii de cateve mii de miliarde, deci bani necheltuiti pentru natie.Adu-ti aminte ca FMI i-a avertizat in mai multe randuri pe guvernantii actuali, pana ce Tariceanu l-a fugarit(pe vremea cand nu se certase cu Basescu).Precizez ca PSD nu a avut neintelegeri cu FMI, ceea ce e un lucru important.Pe scurt cam asa stau lucrurile in realitate , pe teren, printre oamenii de rand si nu pe hartie, prin statistici.Daca te-ai fi uitat bine in Anuarul Instututului National de statistica ai fi vazut ca actuala guvernare merge in jos la toate capitolele.
Ce ti-am spus despre pseudonim a fost f. sincer.Nu exista in limba romana un asemenea cuvant, chiar daca are radacina in “parere”.Si apoi Vanghelie e bun asa pentru alegatorii lui.Daca ar vorbi sofisticat, n-ar fi inteles de aia.In schimb tu postezi pe blog, unde de bine de rau guverneaza oarece regului de limba romana.
Daca vrei si exemple in privinta incalcarii unor prevederi ale constitutiei de catre Basescu, inseamna ca ori esti rau voitor, ori n-ai inteles nimic din comportamntul sau pana acum.In primul rand, sunt atat de multe incalcari incat o sa-ti spun asa : daca nu ar fi incalcat-o Curtea constitutionala ar fi fost impotriva actiunii de suspendare, ceea ce nu s-a intamplat.A dat un raspuns mai alambicat doar ca sa nu se puna rau cu TB, dar nu spune nicaieri ca nu a incalcat-o.Alt exemplu :in constututie scrie ca trebuie sa fie neutru fata de partide.El a declarat-o pe sleau ca este cu PD,PDL si nu-l intereseaza, chiar daca-i garantul cartuliei.Mai scrie acolo ca este presedinte tuturor romanilor, dar el a spus ca e numai al celor care l-au votat (care se imputineaza pe zi ce trece).Exemple sunt numeroase(de ce trebuit recent sa incalce legea si sa nu trimita lui Melescanu dosarele celor 8 fosti ministri?)
Oricum , o sa te mai intreb si altceva: este normal ca un presedinte de tara sa bea din sticla in piata publica?este normal sa bea si sa se urce la volan in dispretul celor multi?,este normal sa-si atribuie ilegal o locunta (dupa ce mai luase alta de la stat)?este normal ca a dat afara pe nedrept un salariat de la CFR si , desi instanta a hotarat ca trebuie reangajat, sa nu-l primeasca fiindca “asa vrea muschii lui”?(omul a stat ani de zile pe tusa pana a castigat dreptul la daune la Strassbourg, pe care le vom plati noi);este normal sa te folosesti de functia de presedinte pentru a-ti inchide propriile dosare din justitie-casa din Mihaileanu si Dosarul Flota ?este normal ca presedinte sa-ti anunti demisia in cinci minute si apoi sa nu ti-o mai dai ?Si multe, multe lucruri anormale.
Dupa cum spuneai la inceput ca vrei sa traiesti intr-o tara normala, gandeste –te singur daca in vreo tara din Occident-considerata normala- exista vreun presedinte cu asemenea comportament.Daca ajungi la concluzia corecta, fara subiectivism, o sa stii pe viitor unde sa te adresezi pentru asta.
Si in final doresc sa te linistesc ca sa nu-ti faci griji ca mi-ai fi pus niste problebe deosebite.Asta denota ca ai o imaginatie bogata, dar care mai are pana sa ajunga la cea a unui om trecut prin viata, care a vazut in traiul lui multe bune si rele.

Iosif said...

Acum chiar nu am timpul fizic ca sa iti raspund. Promit ca cel tarziu maine vei avea un raspuns la ce ai spus. Pentru ca lucrurile nu stau nici pe departe asa cum spui. Nu poti eticheta un om ca fiind bun politician doar pentru o poza, o relativa finete si un anumit grad de cultura. Din multe puncte de vedere Nastase este superior lui Basescu dar, per ansamblu, Basescu are intaietate in fata acestuia.Si asta nu pentru ca ar fi un om fin si foarte cult. Marele atuu al lui Basescu este ca stie cum sa puna degetul pe rana.

De la medicina stiu doar un singur lucru- elementar i-as spune: ca daca ai o infectie intr-o rana trebuie sa o scoti afara ca sa te faci bine.

Cine reprezinta "infectia"in plan metaforic in viata politica romaneasca o sa vedem dupa ce ma intorc. Acum am treaba, scuza-ma dar nu pot sta mai mult sa scriu.

Numai bine.

Argusdre said...

Omulte, nu te mai obosi sa raspunzi, pentru ca nu are sens sa-ti mai citesc creatia.Ti-am adus zeci de argumente si dovezi privind nu una ,ci zeci de vinovatii ale lui TB.Daca asa gandesti si analizezi, nu mai are rost sa-mi racesc gura de pomana.Pastreaza-ti idolul in suflet si ridica-i cate osanale vrei.Dar sa stii ca el a castigat mereu , numai pacalind lumea Tine minte asta ultima propozitie.
Candva o sa-mi dai dreptate.

Iosif said...

Vinovatiile stiu ca se stabilesc de catre o instanta de judecata. Si tu nu ai adus nicio copie dupa vreo hotarare judecatoreasca ca T.B ar fi facut vreo fapta penala. Adu-mi una singura si te cred.

In alta ordine de idei, prima data ceri argumente, dar cand iti fac referire punctuala la Anuarul Statistic al Romaniei te deranjeaza realitatile consemnate in acele pagini. Spui ca cea mai mare depreciere a monedei nationale a avut loc in timpul guvernarii CDR si a portocaliilor. Ai vreun argument pentru asta in afara de impresia ta? Eu ti-am spus sa vorbesti dupa ce vezi anuarul asta. Nu ai timp si nici vointa sa discuti cu evidentele in fata. Pentru tine e mult mai comod sa sugerezi ca impresia ta e un argument. Ori ea e doar o parere, nu un argument. Argumentele sunt alea incluse acolo in Anuarul Statistic.

Nu ai spus niciun cuvant de incalcarile Constitutiei facute de Iliescu , Constantinescu si de toti Prim-Ministrii de la Vacaroiu pana la Nastase- inclusiv. E mult prea greu sa accepti ca atatia oameni de stat au fost primii care au incalcat Constitutia. Si problema asta nu poate sa umbreasca deloc chestiunea lui Basescu la volan dupa cateva ore petrecute la Golden Blitz. Analizeaza impactul si consecintele si la incalcarile Constitutiei pe cre i le reprosezi tu lui Basescu cu impactul incalcarilor pe care ti le-am spus in legtura cu OBLIGATIVITATEA si PRIORITATEA la aplicare a Conventiei Europene pentru Apararea Drepturilor Omului. Asta e un subiect greu pentru oricare din politicienii care au fost Presedinti sau Prim Ministrii in perioada respectiva.

Spui ca astea sunt creatiile mele. Gresit. Nu sunt creatiile mele. Sunt faptele concrete ale politicienilor romani. Eu sunt doar un simplu om de pe strada care imi pun intrebari si care caut raspunsuri, trecand dincolo de ceea ce spune unul sau altul. Nu sunt atat de naiv incat sa accept de bun tot ce zice Nastase, Iliescu, Constantinescu, Tariceanu, Basescu sau oricare alt politician. Caut sa inteleg resorturile care ii determina sa actioneze atunci cand iau acestia cate o decizie. Uneori sunt de acord , alteori nu. Din pacate pentru unii, am gasit mult mai multe motivatii sa il sustin pe Basescu decat sa ii fiu impotriva. Si iti spun ca atat timp cat el se zbate ca Justitia sa functioneze corect in cazul tuturor persoanelor, indiferent de cine sunt acestea, nu pot decat sa il sustin. Pentru ca in opinia mea totul pleaca de la modul cum opereaza Justitia .

Argusdre said...

Omule, el se zbate numai ca justitia sa fie in favoarea sa (si nu sa actioneze corect).Prin ea isi inlatura adversarii politici.Este arma sa de capatai si de aia se opune permanent propunerilor la acest mimister.
daca nici asta n-ai priceput, este greu...
daca-i asa justitiar de ce l-a pus sef pe Daniel Morar care a inchis oameni pe nedrept 4 luni de zile? sau de ce si-a luat ilegal casa din Mihaileanu? etc. etc.
Asculta aici: pe acest om nu-l intereseaza justitia nici cat negru sub unghie.V-a pacalit pe multi.Eu sunt om trecut prin viata si stiu asta.Vom trai si vom vedea.
Insasi faptul ca a avut o serie de prieteni si s-a debarasat de ei fara nici o jena spune multe despre caracterul omului Ai urmarit atent? El nu are nici un prieten...
Astea sunt aspecte de psihologie care au semnificatiile lor fara dubii.

Iosif said...

De unde atata panica si incrancenare? Daca a gresit T.B. si a incalcat Codul Penal , mai devreme sau mai tarziu va plati. Asta daca a gresit. Si sper, spre binele nostru comun, ca Justitia sa isi faca treaba INDIFERENT cine e cel care ajunge cu jalba-n protzap la ea. Pentru ca , foarte mult timp unii erau mai egali decat altii. Acum cand se apropie ziua platii pentru toti cei care s-au ascuns, mai mult sau mai putin bine, dupa imunitatea parlamentara , ne trezim cu ei interpretand atat de bine slagarul "E un atac politic incorect", minimalizand sau chiar excluzand din start responsabilitatea pentru faptele imputabile si dovedibile.

Hai sa stabilim o conventie, ca sa nu zici ca am ceva in mod deosebit impotriva lui Nastase sau a oricarui alt om politic din Romania- cu exceptia lui Basescu: Uite... spune-mi tu punctual care ar trebui sa fie profilul (moral si profesional)al oamenilor politici de la noi? Te las pe tine sa il definesti pentru ca apoi sa vedem daca acest profil corespunde principalilor actori politici de la noi. Si-apoi vom vedea cine e mai Harap Alb decat altul si daca politicienii de la noi pot deveni mai repede sau mai tarziu conform acestui profil.

Si apoi vom vorbi si despre mimetismul si autenticitatea politica actuala. Altfel vom bate pasul pe loc. Unii -gen Nastase, Iliescu, Seres s.a.m.d se vor victimiza in continare si se vor lamenta ca biste bocitoatr in exercitiu functiunii. ori eu choar m-pam saturat de lamentari de genul asta.

Iosif said...

Acum aproape un an de zile aparuse un material semnat de mai mlte personalitati referitor la motivatiile care ii determina sa actioneze pe fostii securisti amenintati de actiunile lui Traian basescu. Il reproduc mai jos pentru ca e foarte relevant.

"pel politic 2007

publicat la 7 Februarie 2007


Apel către clasa politică lansat de un grup de intelectuali

Pe fundalul unei dispute păguboase pentru întreaga ţară între preşedintele României Traian Băsescu şi prim-ministrul Călin Popescu Tăriceanu, asistăm la naşterea unei crize politice care ameninţă să ia proporţii.

În plus, precaritatea alianţei PD-PNL a permis revenirea agresivă la rampă a partidelor din opoziţie (PSD, PC, PRM), singurele de altfel care, incapabile să-şi refacă imaginea în ochii electoratului, ar avea ceva de câştigat de pe urma acestui scandal.

De aici şi imposibilitatea instalării noastre într-un climat de seninătate şi încredere, de care aveam atâta nevoie după intrarea României în Uniunea Europeană. Criza politică pe care o trăim astăzi îşi are de fapt originea în teama celor care se simt dintr-o dată ameninţaţi de trei iniţiative mai importante ale actualului preşedinte al României:

1. faptul de a fi declarat război corupţiei, indiferent de unde venea ea, şi asta nu numai în vorbe, cum se făcuse până atunci;
2. cererea de desecretizare a tuturor arhivelor Securităţii;
3. condamnarea recentă, printr-un discurs exemplar, a comunismului şi a ravagiilor făcute de el în România. Din acest moment, Traian Băsescu a devenit ţinta atacurilor concertate ale celor care şi-au simţit clătinate afacerile, impunitatea, posibilitatea perpetuării statului oligarhic postcomunist.

Ei se apără utilizând o împletire de tehnici de "luptă politică" care au deja tradiţie în societatea română postbelică: minciuna la scenă deschisă, prezentarea distorsionată a situaţiilor, aţâţarea populaţiei prin discursuri demagogice, tehnica hoţului care strigă "prindeţi hoţul!", campanii de discreditare prin posturi de televiziune şi ziare, tupeul, violenţa limbajului şi ameninţarea.

Invocând legi şi proceduri ale democraţiei, cei care au chemat în repetate rânduri minerii în Bucureşti batjocorind premisele elementare ale democraţiei, cei care şi-au anexat sistematic instituţiile statului, ignorând cu desăvârşire binele comun şi urmărindu-l numai pe al grupului din care fac parte, joacă rolul îngrijoraţilor de soarta ţării.

Ei acuză derapajele unui preşedinte care periclitează "liniştea ţării" şi provoaca "neaşezarea ei". Cei care, vreme de 10 ani, au ţinut la putere "un preşedinte pentru liniştea lor" intră într-un profund disconfort când au în faţă un personaj care pare să devină un preşedinte pentru alte coordonate istorice.

"Scandalurile" pe care actualul preşedinte le creează provin din zgândărirea focarelor de infecţie, ignorate până acum, ale societăţii noastre. Din ideea că societatea română nu se poate redresa continuând să accepte şi să bage sub covorul istoriei gunoiul politic acumulat în "anii tranziţei".

Ceea ce constatăm în clipa de faţă este o ruptură a majorităţii clasei politice româneşti de mersul firesc al istoriei şi de dorinţele şi aspiraţiile majorităţii poporului român. Aceasta este adevărata criză politică pe care o traversează acum România.

Reprezentanţii acestor partide sunt gata să sacrifice nevoia noastră de calm social şi de construcţie în noile structuri UE de dragul perpetuării intereselor proprii. Prin comportamentul lor, reprezentanţii acestor structuri politice au discreditat în ochii populaţiei economia liberală şi instituţiile democratice ca singure solutii de ieşire a României din marasmul ei istoric.

Pentru ei, poporul român continuă să fie o masă de manevră ce poate fi prostită cu televiziuni şi ziare (care, când nu sunt pur şi simplu aservite, trăiesc din goana imorală după scandal), cu tehnici de intoxicare, cu diversiunea scandalurilor create, cu fluturarea primejdiilor inventate, cu false legalisme.

Niciodată de 17 ani divergenţa de interese dintre clasa politică creată în jurul fostului activ de partid comunist, al fostei Securităţi şi al noilor oligarhii financiare, pe de o parte, şi dintre binele modern şi recivilizator pe care îl merită poporul nostru după decenii de coşmar istoric, pe de altă parte, nu a fost atât de mare.

Victoria acestei clase politice ar face parte dintr-un lung şir de victorii pe care, în ultimii 60 de ani, grupuri de indivizi cinici şi bine organizaţi le-au repurtat împotriva poporului român şi a istoriei sale.

În clipa de faţă se încearcă de fapt o nouă mistificare a istoriei noastre. Primului preşedinte român care dă semne că e dispus să aducă ţara pe drumul pe care ar fi trebuit să se aşeze în urmă cu 17 ani i se creează - şi asta, culmea!, tocmai de către cei care au pus sistematic în pericol instituţiile democraţiei - un portret de infractor politic şi de potenţial dictator.

Datorită faptului că articolele AIM sunt adesea copiate pe diverse forumuri şi apoi preluate de alte reviste şi site-uri, fără a specifica originea lor, vă informăm că adresa acestui articol este http://aim.active.ws/?a=254 şi este publicat la Active Information Media.

Ruşinoasa tentativă de a aplicare a procedurii de demitere a preşedintelui României, fără absolut nici un motiv temeinic, este o dovadă în acest sens.

Noi, cei care semnăm aceste rânduri, avem încredere în instinctul politic al electoratului român. El va şti să distingă în ţesătura acestei comedii politice parlamentare primejdia unei noi poticniri de proporţii a societăţii româneşti pe drumul istoriei sale.

Sorin Alexandrescu, Vlad Alexandrescu, Dragoş Paul Aligică, Ştefan Andreescu, Vasile Astărăsfoaie, Adriana Babeti, Hannelore Baier, Alexandru Beldiman, Magdalena Boiangiu, Lidia Gheorghiu Bradley, Corin Braga, Alexandru Călinescu, Mircea Cărtărescu, Magda Cârneci, Ruxandra Cesereanu, Livius Ciocârlie, Eugen Ciurtin, Andrei Cornea, Aurelian Crăiutu, Dorin Dobrincu, Vasile Docea, Sabina Fati, Iulian Fruntaşu, Florin Gabrea, Tom Gallagher, Armand Goşu, Stere Gulea, Sorin Ilieşiu, Alexandru Lazescu, Gabriel Liiceanu, Viorel Marineasa, Mircea Mihăieş, Dan C. Mihăilescu, Mihail Neamţu, Virgil Nemoianu, Vlad Niculescu, Andrei Oişteanu, Dumitru Oprea, Anca Oroveanu, Rodica Palade, Şerban Papacostea, Horia Roman-Patapievici, Horaţiu Pepine, Dan Perjovschi, Lucian Petrescu, Ileana Pintilie, Andrei Pippidi, Valentina Pop, Tania Radu, Victor Rebengiuc, Lavinia Stan, Dan Tapalagă, Vladimir Tismăneanu, Gelu Trandafir, Florin Ţurcanu, Traian Ungureanu, Daniel Vighi, Sever Voinescu, Smaranda Vultur, Şerban Radulescu-Zoner, Alexandru Zub.

Lista rămâne deschisă.

[preluat de pe HotNews.ro, accentuările ne aparţin]


Adresa acestui articol este http://aim.active.ws/?a=254 "

Iosif said...

Daca exista sau nu coruptie in Justitie poti sa vezi si in emisiunea FARA SPAGA de la Realitatea TV. Link-ul este http://www.realitatea.net/playlive2.php?emisiuni&file=20080118_2005_421.flv&titlulive=F%C4%83r%C4%83%20%C5%9Epag%C4%83!